Retourneren


Retourneren

 

Kan ik mijn sokkel kosteloos retourneren?

Ja, dat kan.
Let op: de kosten voor het retour sturen van jouw adres naar ons kantoor zijn wel voor eigen rekening.


Kan ik mijn sokkel retourneren?

Een onbeschadigde sokkel kun je onder bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren. Alleen de kosten voor het retour sturen van de sokkel van jouw adres naar ons kantoor zijn voor eigen rekening (let op: vanwege het gewicht van onze sokkel zijn de transportkosten relatief hoog). Sokkels die je niet kunt retourneren zijn maatwerkproducten. Hierop is de wet koop op afstand niet van toepassing.

Tips: Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde producten tijdens het vervoer. Vraag daarom op het postagentschap of aan de vervoerder altijd om een traceercode en bewaar deze goed!
Ook is het verstandig om een foto van het product te nemen voordat deze verstuurd wordt. Zo kan er geen misverstand ontstaan over de staat van het product vóór verzending.


Wat zijn de voorwaarden om mijn sokkel te retourneren?

Aan de volgende voorwaarden dient een eiken sokkel te voldoen om te retourneren:

  • je kunt een sokkel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van jouw bestelling. Deze termijn sluit aan bij de minimale termijn. We doen dit bewust omdat gewerkt wordt met vers hout dat na het zagen direct “werkt”. Zo kunnen we een andere klant nog blij maken met jouw geretourneerd sokkel;
  • de sokkel dient voorafgaand en binnen 14 dagen retour gemeld te worden via de contactpagina of per e-mail;
  • het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd;
  • de pakbon of de (kopie) factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking. Zo weten wij zeker dat je bij ons gekocht hebt.

Wat zijn de uitzonderingen?
Op maatwerkproducten (daaronder valt ook het oliën, beitsen of schuren van een sokkel) geldt geen retourrecht.


Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik mijn sokkel retourneer?

Als je de bestelling al hebt betaald dan wordt het betaalde bedrag teruggestort, tenzij anders overeengekomen. Hoe lang het duurt voordat het betaalde bedrag teruggestort wordt, is afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gekozen.


Hoe weet ik of mijn retourzending ontvangen is?

Zodra wij jouw retourzending ontvangen hebben ontvang je een e-mail ter bevestiging.


Krijg ik automatisch een vervangende sokkel als ik mijn oude sokkel retourneer?

Wanneer je een eiken sokkel retour stuurt ontvang je geen vervangende sokkel, tenzij anders overeengekomen. Bij een retourzending ontvang je het aankoopbedrag retour. Je kunt zelf op onze website de sokkel opnieuw bestellen.


Hoe lang duurt het voordat een retourartikel is verwerkt?

Houdt er rekening mee dat het retour verwerken van een artikel maximaal 14 dagen kan duren. We proberen dit echter zo snel mogelijk te verwerken. Je ontvangt een e-mail zodra jouw retourartikel is verwerkt. Als je de bestelling hebt betaald, is het afhankelijk van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.